28. oktober 2009

Tilbage til Kristelig Fagbevægelse

Den helt store forskel på at arbejde i Kristelig Fagbevægelse og så mange andre steder er, at det giver mening at stå op hver dag og tage hen og kæmpe sammen for vores mission og værdier, for de har afgørende betydning for samfundet. Og det er en sjælden glæde ved et job.

Jeg har kun kendt Kristelig Fagbevægelse som en god arbejdsplads, hvor jeg selv fik lov til at være elev, sagsbehandler og sidenhen koordinator i tre år. Men på et tidspunkt kunne jeg godt se i kortene, at koordinatorstillingerne ville blive nedlagt. Da jeg så fik et tilbud om en interessant stilling til en høj løn uden for Krifa, tog jeg springet.

Jeg har siden været i to forskellige brancher og set noget andet end Kristelig Fagbevægelse, hvilket har været udviklende og lærerigt. Men først og fremmest har det bekræftet, hvad jeg godt vidste, at Kristelig Fagbevægelse er en af landets bedste arbejdspladser. Da mit drømmejob blev slået op i nærheden af min bopæl, var der ingen tvivl for mig om, at jeg ville søge det.

Det glæder mig at se, at der igen er sket meget i Kristelig Fagbevægelse for, at vi kan holde os konkurrencedygtige, og jeg bliver glad for og stolt over at være med i så dygtig styret en forretning.

Guld kan købes for dyrt, men et arbejde med mening giver den største motivation!

Af: Ejvind S. Lohse, Teamleder, Hillerød

1 kommentarer:

28. oktober 2009 kl. 21.03 Anonym

Guld kan købes for dyrt, og det kommer I til at sande i de kommende år hvor KRIFA vil vise sit sande ansigt; nemlig at I netop ligner de andre fagforeninger/a-kasser I så gerne vil skille jer ud fra til forveksling.

I har de flotte værdier nedskrevet og råber ofte op om dem både her og der - men desværre er der en hel del brodne kar som ikke evner at praktisere værdierne indadtil og for så vidt heller ikke udadtil hvorfor det klinger hamrende hult at læse dette indlæg.

Jeres nye "mission" om at skille de "krævende" kunder/medlemmer fra fordi de er for dyre og besværlige er ikke det vi andre forbinder med plads til alle på arbejdsmarkedet- ligeværdighed og for den sags skyld næste kærlighed. Jo jo - KRIFAs mission om at få det stærkeste "brand" er blevet ren business og til falds for usselt mammon !!

Skriv kommentar

Skriv ikke som anonym! Vælg "Navn/webside". Webside er valgfri.