
Problemet er, at Genworth på det seneste ikke har levet op til de aftalte tidsfrister. Nogle af vores kunder har oplevet, at Genworth har været for langsom til at vurdere deres ret til at få penge fra dem og til at klare udbetalingerne til tiden.
Tidsfristerne skal overholdes
Vi har allerede haft møde med Genworth om deres problemer med at overholde de tidsfrister, vi har aftalt med dem. Og vi holder skarpt øje med, at de gør noget for at forbedre servicen over for vores kunder.
Det er vores holdning, at når man har købt en forsikring, skal den bare virke, når man står og har brug for den. Sådan skal det også være for de af vores kunder, der har købt Extra Sikring. Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du oplever, at du ikke får svar eller penge fra Genworth til tiden. Så vil vi tage fat i dit problem.
Vi garanterer, at alle vores kunder, der har købt Extra Sikring, får de penge, de har ret til.
Af Kurt Sørensen, chef for kunderelationer, Kristelig Fagbevægelse
12 kommentarer:
Det er betryggende at KRIFA er opmærksom på problemet og allerede har reageret på sagen. Lad os omvendt håbe, at Genworth behandler KRIFA og KRIFAs medlemmer med den nødvendige omhu.
Hej Krifa
Det var lidt af en "øjenåbner" der var i kontant iaften.
Jeg selv blev arbejdsløs i August og har tegnet extra-sikring i 2003.
Jeg sendte anmeldelse pr. email til Genworth d. 22-10-09 og havde på mailen udbedt mig en kvittering for modtagelse og læsning for at være sikker på at de havde modtaget anmeldelsen.
Da der ikke kom en kvittering retur kontaktede jeg Genworth og fik den besked at de ikke kunne se at de havde modtaget min anmeldelse men skulle lige undersøge sagen og lovede at ringe tilbage samme dag eller dagen efter.
Da der så var gået nogle dage ringede jeg så igen og fik samme besked som før og de lovede stadig at ringe tilbage - stadig ingen reaktion.
Jeg kontaktede herefter Krifa og blev lovet at i ville kontakte dem direkte for at sætte skub i sagen.
I ringede tilbage igår Mandag og forklarede at sagen nu var igang og "vupti" idag Tirsdag var pengene på min konto.
Nu håber jeg bare at udbetalingen for næste måned kommer til tiden.
Det hjælper nok at det er jer der tager fat i sagen - de regner nok med at de "arbejdsløse" ikke har kræfterne til at rykke for deres ret og penge.
I skal have mange tak for hjælpen og for jeres rofessionelle måde at hjælpe jeres medlemmer på.
Hmm mon man skal beholde sin Extra Sikring ? Vores underbo blev arbejdsløs, men var så heldig at skaffe sig 2 korte vikariater så nu har hun mistet retten til at få Extra Sikring....
Er du sikker? jeg har også været i vikariat (hvilket man må op til 12 måneder når man læser forsikringsbetingelserne)... så jeg tror måske din underbo skal tjekke sine betingelser igen....
Hvis Genworth udbetaler forsikringsydelse på grund af ufrivillig ledighed, og man påbegynder midlertidigt arbejde(eks. vikariat) på op til 12 måneder uden samtidig at modtage dagpenge eller tilsvarende ydelser, skal man skriftligt meddele det til Genworth før det midlertidige arbejde påbegyndes. Det hindrer ikke udbetaling af Extra Sikring, dog skal man være opmærksom på den løn man modtager i vikarjobbet. En gylden regle er derfor: Kontakt A-kassen og Genworth før et vikariat påbegyndes
Hvis jeg får et vikariat, fx 1 uge - får jeg så Ekstra sikring resten af måneden, eller får jeg så ikke noget for den måned? For så kan det jo ikke betale sig at tage vikariater ...
Man får altid Extra Sikring udbetalt for 30 dages sammenhængende ledighed. Derfor kan et vikariat af få dages varighed gå ind og medføre, at man mister retten til Extra Sikring i de resterende dage i perioden. Dette er desværre ikke befordrende som arbejdssøgende.
2 eksempler:
Hvis man får et vikariat fra den 1 til den 8 dag i optjeningsperioden, så vil man starte en ny ledighedsperiode på den 9 dage, altså vil man få Extra Sikring fra "dag 9" og intet miste.
Hvis man får et vikariat den 23. i optjeningsperioden, så vil man miste retten til Extra Sikring i hele perioden.
Derfor ring altid, til din A-kasse, så vi kan rådgive dig ifm vikariater !!!
Reglerne om ekstra sikring fra Genworth er forvirrende.
KRIFA har kørt sag mod min tidligere arbejdsgiver for usaglig opsigelse, og Genworth giver dermed afslag for dækning fordi opsigelsen er givet indenfor tidsfristen for hvornår man er dækket af ekstra sikring. Jeg fik løn indtil tidsfristen var opretholdt, men alligevel rammes man af reglen - også selv om sagen om usaglig opsigelse er vundet.
Hej Anomyme.
Jeg vil bede dig kontakte undertegnede, da ovenstående ikke skal/må give afslag ! Måske er der en anden årsag til afslag ?
Kontakt mig på ksn@krifa.dk, Kurt Sørensen, chef for kunderelation
De betaler ikke et meget dårlig selskab man får ikke erstatning selvom man er sygemældt over 3 måneder jeg har stoppet mit sammenarbejde med dem.
jeg venter på og få mine penge fra dem...og da jeg ringet derind sage de der ville gå en lille uge...det er der så nu og ikk sket noget..har ringet derind i dag,hvor jeg får afvide hun nok skal kigge på det så jeg har pengene er da spændt på om jeg får noget...
Jeg har netop sparket Genworth ad h. til.
De telefonsælger med ordlyden "hvis du mister dit job, så dækker vi dit udestående hos Eurocard".
Virkeligheden er, at man skal udestå sit opsigelsesvarsel, hvorefter man skal være dagpengemodtager i 3 måneder. Så dækker de 10%. Efter yderligere en månedsledighed dækker de resten af saldoen.
På det tidspunkt har man jo selv skullet betale saldoen 7 måneder tidligere. Mange har skaffet sig andet job i mellemtiden, og så er der nul dækning.
De dækker ikke når man bliver ledig. De dækker - måske - så længe efter kunden står med problemet, at forsikringen er uden værdi i virkeligheden.
Fup er hvad kalder jeg det.
Skriv kommentar