7. februar 2011

Fyret sælger fik erstatning

Da fyringssedlen lå der, var Brian glad for, han havde en fagforening

Brian Andersen arbejdede som sælgersupporter i et mindre firma. Han var glad for jobbet, men chefen gjorde ofte hverdagen sur for de ansatte. En dag var der et voldsomt skænderi mellem chefen og en kollega, der skulle opsiges. Det påvirkede Brian så meget, at han meldte sig syg og gik hjem. Da han to dage efter mødte på jobbet igen, blev han fyret på stedet og bortvist.
Brian gik til Kristelig Fagforening, men chefen var ikke parat til at indgå et forlig. Sagen kørte derfor gennem hele retsmaskineriet og endte med en klækkelig erstatning til Brian, der nu søger nyt job.

Brian er blot én af mange, som Kristelig Fagforening hjælper til ikke alene at få ret, men også til at få en erstatning.

Læs hele historien i Krifa Magasinet, der kommer ud til alle kunder i denne uge.

Af kommunikationsmedarbejder Lars Stig Madsen

6 kommentarer:

8. februar 2011 kl. 12.43 Larsen

Godt gået Krifa... dejligt at hjælpen er nær når behovet opstår og at jeg oven i købet kan sparer penge i forhold til andre fagforeninger er bare et plus oven i hatten.

8. februar 2011 kl. 22.45 Anonym

Af Tommy A. - Super historie, som Larsen ikke er sen til at bakke op. Desværre er det tidligere bevist, at Krifa-medlemmer (eller kunder) typisk får langt mindre i erstatning i afskedigelsessager (barsel mv.) - end Lo-medlemmerne. Måske er det derfor Krifa er stoppet med at oplyse hvor store erstatningsbeløb de henter hjem til deres kunder i disse sager. Måske Brian vil oplyse beløbet, - hvis han da findes.

9. februar 2011 kl. 12.42 Tine, Kristelig Fagbevægelse

Ofte ønsker kunderne ikke at oplyse erstatningssummen, da det er en oplysning der kan synes for privat at udlevere. Og det respekterer vi naturligvis. Men Brian findes skam og han er meget glad for sin erstatning. Du kan kan blandt andet læse mere om ham og hans historie i Krifa Magasinet, som du finder link til øverst. Det er da en god historie at formidle!

10. februar 2011 kl. 16.21 Allan Bruhn, sekretariatschef, Kristelig Fagbevægelse

§Tommy A
Kristelig Fagbevægelse vil med glæde oplyse, hvor effektive vores faglige konsulenter, jurister og advokater er. Vi har gennem 150.000 faglige sager inddrevet 1 milliard kroner til vores kunder gennem de seneste tre år.
At vores kunder skulle få mindre end andre i faglige sager, er en påstand, der må stå for egen regning.

Allan Bruhn, sekretariatschef, Kristelig Fagbevægelse

12. februar 2011 kl. 01.02 Anonym

Allan Bruhn - Fint nok. Såfremt i er så effektive som det fremføres, burde "udbyttet" af de førte 150.000 sager vel have været del højere. - Og tænk hvad det kunne have løbet op i såfremt i kunne føre sager i henhold LO-overenskomsterne. 150.000 faglige sager på 3 år. Er det et fiktivt antal ? - Det svarer til at hver kunde i har, skulle have anledning at få ført en sag igennem Krifa hvert 3 år, - hvilket vel ikke er særlig sandsynlig. I øvrigt er en konkurrence på bekostning af medlemmernes(kundernes) problemer ikke kønt, især når man ikke er en del af løsningen. Find på noget andet til de næste reklamer. - TommyA

8. marts 2011 kl. 15.39 Mia

Tommy A:
Det ville da være at skyde sig selv i foden for så stor en virksomhed som Krifa, at "reklamere" med fiktive tal.
Det er vidst en ommer, Tommy! ;-)

Skriv kommentar

Skriv ikke som anonym! Vælg "Navn/webside". Webside er valgfri.